Rock og prat

I Rock og prat vil barna øve på motoriske bevegelser knyttet til forflytning. Videre øver de på sosiale ferdigheter ved at barna skal håndhilse/gi high-five og fortelle noe om seg selv til et annet barn.

1. Sett på musikk og la barna bevege seg på ulike måter hver gang musikken er på. F.eks.:
    – Løp, løp i slow-motion, vanlig gange, gå så fort du kan, gå så rart du kan
    – Hopp, hopp som en frosk
    – Galoppering
    – Krabbegang (sett hendene i gulvet med ryggen ned mot gulvet og gå sidelengs)
    – Dans, dans så rart du kan
    – Svøm i luften
  2. Når musikken stopper skal de gå bort til nærmeste barn og håndhilse eller gi high-five, og fortelle noe til den andre som du som voksen gir i oppgave (f.eks. hva de liker å gjøre når de er hjemme, hva som er deres favorittfarge, hva de liker å leke i utetiden, hvilket dyr de liker eller annet).
  3. Hver gang musikken stopper skal de gå bort til et nytt barn.

• Oppfordre barna til å bevege seg på ulike måter.

Musikk